|
Jeżeli zaglądasz tutaj, to możemy założyć, że masz podłączenie do Internetu lub sieć lokalną.
Kolejnym naszym krokiem powinna być znajomość własnego IP. Zastosować tutaj można prostą sztuczkę wpisując w start->uruchom "winipcfg".
Nasze IP dajemy kumplom, aby mogli się oni dołączyć do nas po postawieniu serwera. Teraz uruchom Quake'a II, po czym:
|
1. Wchodzimy w opcję Multiplayer |
|
2. Teraz, zależnie od tego co chcemy robić, wybieramy
- player setup - zmieniamy nick... (pkt3)
- join network serwer - dołączamy sie do serwera (pkt4)
- start network serwer - tworzymy własny serwer (pkt5)
|
|
3. W tym miejscu ustawiamy jak się nazywamy(name), jakiego modela (model) i skina (skin) ma używać postać przez nas sterowana, w której ręce trzymana broń, połączenie z jakiego korzystamy, oraz opcje ściągania map/skinów/textur (używanych w danej grze) z serwera (o ile te rzeczy są na serwerze) |
|
4. Jeśli serwer został postawiony na sieci lokalnej, to będzie widoczny na liście. Jeśli chodzi o serwery I-net'owe to adres danego serwera wpisujemy w address book. |
|
5. W tym miejscu stawiamy własny serwer. Kolejne opcje to:
- ile czasu ma trwać mecz (time limit),
- ilość fragów po której mecz się zakończy (frag limit),
- maksymalna ilość graczy mogących grać na tym serwerze (max players),
- nazwa naszego serwera (hostname),
- oraz dodatkowe opcje (deatchmatch flags) o których poniżej.
|
|
6. Tu znajdują się dodatkowe opcje naszego serwera, a są to kolejno:
- spadek z dużej wysokości zabiera energię (falling demage),
- bronie po zebraniu zostają (weapons stay),
- wszystkie powerupy same się włączają bezpośrednio po ich zebraniu (instant powerups),
- decydujemy czy powerupy/energia/pancerze mają występować w naszej grze (allow powerups/allow health/allow armor),
- gracz który zginie pojawi się na najdalej wysuniętym spawnie na mapie (spawn farthest),
- po dojściu do limitu czasowego/fragowego który ustaliliśmy znów będziemy grać na tej samej planszy(same map),
- po zginięciu od razu pojawiamy się w innym miejscu mapy(force respawn),
- ustalamy czy ma istnieć tryb współpracy i co ma wyróżniać jedną drużynę od drugiej (teamplay),
- ustalamy, że jak gracie na jakiejś nie standardowej mapie (z Single Player), na której jest wyjście z level'u (winda etc.), to czy gracze grając Multiplayer mogą z tego levelu wyjść dzieki tej windzie/tunelu etc. (allow exit),
- nieskończona ilość amunicji (infinite ammo),
- zablokowanie opcji FOV (wielkość kątu widzenia; na poziomie domyślnym wynosi 90) (fixed FOV),
- z gracza wypada Quad Damage jeśli nie był wykorzystany do końca(quad drop),
- ustawiamy czy zawodnicy tej samej drużyny mogą się zabić (friendly fire).
|
Po załadowaniu mapy nasi potencjalni rywale mogą się już dołączać. Teraz jeszcze kilka przydatnych podstawowch komend:
status
Podaje status graczy (id gracza, ping, fragi, port).
kick [name albo id gracza]
Gracz zostanie wyrzucony z serwera.
map [nazwa mapy]
Zmiana mapy na wybraną.
hostname [nazwa serwera]
Gracze przed dołączaniem się do serwera będa widzieli nazwę serwera.
maxclients [ilość]
Maksymalna ilość graczy na serwerze.
timelimit [ilość]
Ustawienie limitu czasu.
fraglimit [ilość]
Ustawienie limitu fragów.
W najbliższej przyszłości planujemy napisanie FAQ dla osób, które chcą postawić swój własny serwer.
-------------------------------------- Autor: [FPP]MephiR Aktualizacja: 02·11·2002 - 04:00
: DRUKUJ
|
|