f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


quake2.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · q·u·a·k·e · 2 | Multiplayer

Quake II

Multiplayer

Jeżeli zaglądasz tutaj, to możemy założyć, że masz podłączenie do Internetu lub sieć lokalną.
Kolejnym naszym krokiem powinna być znajomość własnego IP. Zastosować tutaj można prostą sztuczkę wpisując w start->uruchom "winipcfg". Nasze IP dajemy kumplom, aby mogli się oni dołączyć do nas po postawieniu serwera. Teraz uruchom Quake'a II, po czym:
Punkt pierwszy. Kliknij, aby powiększyć.
1. Wchodzimy w opcję Multiplayer
Punkt drugi. Kliknij, aby powiększyć.
2. Teraz, zależnie od tego co chcemy robić, wybieramy
  • player setup - zmieniamy nick... (pkt3)
  • join network serwer - dołączamy sie do serwera (pkt4)
  • start network serwer - tworzymy własny serwer (pkt5)
Punkt trzeci. Kliknij, aby powiększyć.
3. W tym miejscu ustawiamy jak się nazywamy(name), jakiego modela (model) i skina (skin) ma używać postać przez nas sterowana, w której ręce trzymana broń, połączenie z jakiego korzystamy, oraz opcje ściągania map/skinów/textur (używanych w danej grze) z serwera (o ile te rzeczy są na serwerze)
Punkt czwarty. Kliknij, aby powiększyć.
4. Jeśli serwer został postawiony na sieci lokalnej, to będzie widoczny na liście. Jeśli chodzi o serwery I-net'owe to adres danego serwera wpisujemy w address book.
Punkt piąty. Kliknij, aby powiększyć.
5. W tym miejscu stawiamy własny serwer. Kolejne opcje to:
  • ile czasu ma trwać mecz (time limit),
  • ilość fragów po której mecz się zakończy (frag limit),
  • maksymalna ilość graczy mogących grać na tym serwerze (max players),
  • nazwa naszego serwera (hostname),
  • oraz dodatkowe opcje (deatchmatch flags) o których poniżej.
Punkt szósty. Kliknij, aby powiększyć.
6. Tu znajdują się dodatkowe opcje naszego serwera, a są to kolejno:
  • spadek z dużej wysokości zabiera energię (falling demage),
  • bronie po zebraniu zostają (weapons stay),
  • wszystkie powerupy same się włączają bezpośrednio po ich zebraniu (instant powerups),
  • decydujemy czy powerupy/energia/pancerze mają występować w naszej grze (allow powerups/allow health/allow armor),
  • gracz który zginie pojawi się na najdalej wysuniętym spawnie na mapie (spawn farthest),
  • po dojściu do limitu czasowego/fragowego który ustaliliśmy znów będziemy grać na tej samej planszy(same map),
  • po zginięciu od razu pojawiamy się w innym miejscu mapy(force respawn),
  • ustalamy czy ma istnieć tryb współpracy i co ma wyróżniać jedną drużynę od drugiej (teamplay),
  • ustalamy, że jak gracie na jakiejś nie standardowej mapie (z Single Player), na której jest wyjście z level'u (winda etc.), to czy gracze grając Multiplayer mogą z tego levelu wyjść dzieki tej windzie/tunelu etc. (allow exit),
  • nieskończona ilość amunicji (infinite ammo),
  • zablokowanie opcji FOV (wielkość kątu widzenia; na poziomie domyślnym wynosi 90) (fixed FOV),
  • z gracza wypada Quad Damage jeśli nie był wykorzystany do końca(quad drop),
  • ustawiamy czy zawodnicy tej samej drużyny mogą się zabić (friendly fire).
Po załadowaniu mapy nasi potencjalni rywale mogą się już dołączać. Teraz jeszcze kilka przydatnych podstawowch komend:
status
Podaje status graczy (id gracza, ping, fragi, port).

kick [name albo id gracza]
Gracz zostanie wyrzucony z serwera.

map [nazwa mapy]
Zmiana mapy na wybraną.

hostname [nazwa serwera]
Gracze przed dołączaniem się do serwera będa widzieli nazwę serwera.

maxclients [ilość]
Maksymalna ilość graczy na serwerze.

timelimit [ilość]
Ustawienie limitu czasu.

fraglimit [ilość]
Ustawienie limitu fragów.

W najbliższej przyszłości planujemy napisanie FAQ dla osób, które chcą postawić swój własny serwer.








--------------------------------------
Autor: [FPP]MephiR
Aktualizacja: 02·11·2002 - 04:00



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 28 Marca · 2024
Strona wygenerowana w 0.058937 sek.